Trening Zastępowania Agresji w Rodzina Zen skierowany jest do wszystkich osób, które miewają trudności z regulacją emocji, w tym z występowaniem zachowań agresywnych, impulsywnych i nacechowanych przemocą.

Trening prowadzony jest dla:

  • dzieci i młodzieży (trening grupowy –  2 trenerów)
  • dzieci i młodzieży (trening indywidualny)
  • rodzeństw indywidualnie (u których konflikty obarczone są zachowaniami agresywnymi)
  • rodzin indywidualnie ( w których występują konflikty, zaburzona komunikacja pomiędzy członkami, brak poczucia bezpieczeństwa i wszelkie zachowania, które utrudniają budowanie trwałych relacji)
  • dorosłych – indywidualnie (online)

Trening Zastępowania Agresji (ART) jest wielostronną interwencją poznawczo-behawioralną, skierowaną na zmianę agresywnych zachowań wśród dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Składa się z trzech komponentów:

  1. Trening Kontroli Złości

  2. Trening Umiejętności Społecznych

  3. Trening Wnioskowania moralnego

Trening kontroli złości ma na celu przede wszystkim pokazanie i nauczenie uczestników, dlaczego powstaje złość, jak rozpoznawać „wyzwalacze” złości oraz jak identyfikować fizjologiczne i kinestetyczne reakcje organizmu na stan podniecenia wywołanego złością. To również nauka poznawania sposobów i technik obniżania napięcia spowodowanego gniewem oraz analiza jakie mogą być konsekwencje agresywnego zachowania.

Trening Umiejętności Społecznych polega na uczeniu uczestników umiejętności zapewniających akceptację otoczenia i możliwość osiągania swoich zamierzeń. Uczestnicy są wyposażani między innymi w:

  • umiejętność prowadzenia rozmowy i negocjowania,

  • umiejętność przepraszania,

  • rozpoznawanie, regulowanie i wyrażanie w sposób akceptujący społecznie swoich emocji,

  • radzenie sobie ze złością innych,

  • odpowiednie reagowanie na zaczepki lub prowokacje,

  • radzenie sobie ze strachem i odrzuceniem

  • umiejętność odmawiania i prezentowanie asertywności.

Trening Wnioskowania Moralnego prowadzi do podejmowania bardziej dojrzałych i sprawiedliwych decyzji wśród uczestników. Wywołanie refleksji dotyczącej ich systemu wartości oraz konfrontowanie go z innymi wartościami (reprezentującymi tolerancję, sprawiedliwość, respektowanie godności, poszanowanie innych ludzi, ich potrzeb, racji, przekonań i postaw) ma charakter edukacji moralnej.

Główne cele TZA:

  • Nowe doświadczenia relacyjne oparte na współpracy i poczuciu przynależności do grupy

  • Nauka nowych umiejętności społecznych

  • Zmiana zachowań agresywnych w społecznie akceptowalne

  • Rozumienie własnych reakcji emocjonalnych ze szczególnym nastawieniem na złość

Korzyści płynące z ukończenia TZA:

  • Rozumienie siebie i swoich emocji

  • Wyższa samoocena

  • Akceptacja siebie

  • Odczarowanie złości

  • Praca nad zasadami

  • Poprawa relacji interpersonalnych

Zasady rekrutacji:

– Zgłoszenie chęci uczestnictwa poprzez e-mail lub telefonicznie.

– Wypełnienie i odesłanie formularza zgłoszeniowego (tylko w przypadku dzieci i młodzieży)

– Konsultacja kwalifikująca z prowadzącym zajęcia – zapis na listę uczestników (Konsultacja jest odpłatna – 120 zł)

Cennik